- forumet for deg som bruker mer tid på hifi enn på data!

Forsiden - Norsk HifiPedia

Dato/klokkeslett: 18 Jun 2018, 04:41

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: RCA In-line Attenuator
InnleggSkrevet: 13 Jan 2012, 23:45 
Avlogget

Noen som har erfaringer å dele med RCA In-line Attenuator og vintage forsterkere.
cd spiller gir høyt signal og tenkt brukt mellom til en vintage forsterker for å gi volumhjulet litt mere spillerom.

Vedlegg:
rothwell.jpg
rothwell.jpg [ 23.35 KIB | Vist 6101 ganger ]
Topp

Innleggets emne: Re: RCA In-line Attenuator
InnleggSkrevet: 14 Jan 2012, 00:01 
Avlogget
Hovedmoderator

Mener du en ren og uforfalsket,justerbar motstand,mao en "løs" volumkontroll? Jeg tror ikke det er veldig mye brukt... Er det noe å vinne rent lydmessig på det da tror du? Du har sikkert CD spiller fra før,men om du ikke har det,eller vurderer en ny,så finnes det jo spillere med valgfri justering av signalet. Dette er jo vanligvis fordelt på to separate utganger,der en er "låst",som på de fleste ordinære spillere,og ett uttak som er variabelt. Sistnevnte er jo regnet som audiofilt fy-fy,men jeg kan vel neppe se at betydningen er himmelfallende i negativ forstand..-Ikke for det; det kan vel neppe en løs-volumkontroll være heller.
Mvh Rune :)

Tandberg TCA 3028 A 2 X 3026 A brokoplet.TD 20 A SE,Denon 2910,Parasound DAC 1600.TCD 3014A.Tuner 3001A.TL Studio Monitor.Denon dp 47 f,med Shure V15VxMR, TCD 4025,Tascam DA 20 DAT. +Tandberg Troll og Klipsch B 3 høyttalere til PCen.

Topp

InnleggSkrevet: 14 Jan 2012, 10:17 
Avlogget

Rune skrev:
Mener du en ren og uforfalsket,justerbar motstand,mao en "løs" volumkontroll? Jeg tror ikke det er veldig mye brukt... Er det noe å vinne rent lydmessig på det da tror du? Du har sikkert CD spiller fra før,men om du ikke har det,eller vurderer en ny,så finnes det jo spillere med valgfri justering av signalet. Dette er jo vanligvis fordelt på to separate utganger,der en er "låst",som på de fleste ordinære spillere,og ett uttak som er variabelt. Sistnevnte er jo regnet som audiofilt fy-fy,men jeg kan vel neppe se at betydningen er himmelfallende i negativ forstand..-Ikke for det; det kan vel neppe en løs-volumkontroll være heller.

Cd spiller har jeg, men desverre ikke med variabel utgang. problemet mitt er; jeg har en cd spiller som gir ut et signal på
2-4 v, det skal inn på aux ingang på min Pioneer sa-9900 som vel er beregnet for signaler i mV størrelse. Det medfører at
to klikk opp på volumet på forsterkeren og jeg har naboene på døren, altså veldig høyt :)
Da lurte jeg på om disse pluggene kunne hjelpe meg og om noen bruker sånne her inne, og om de funker tilfredstillende.
de kan fås med forskjellig demping, 3,6,9,12 dB osv.

cd spiller med variabel utgang ser jeg og kan være en ting å prøve, gode forslag til en sånn tas imot?

roy

Topp

InnleggSkrevet: 14 Jan 2012, 10:43 
Avlogget
Hovedmoderator

Gammel Pioneer! Jeg ser for meg en Marantz CD-spiller i det fjerne :tu: . Jeg er glad i de litt "bedre" Marantz-spillerne fra sent 80-tidlig 90 tall,men det er bare et forslag. Lyden i de er litt mørk og varm,og tar de verste toppene diskanten i sen 70-Pioneer kan ha en tendens til å ha. De fleste av dem har også variabel ut-volumkontroll.Ikke over hele spekteret,men nok til at det også,samtidig holder som vanlig volumkontroll. Det har jo ikke pioneeren din,så;to fluer i en smekk! Om du finner Philips-spillere fra noenlunde samme tid,og i samme sjikt,regner jeg med at det stort sett,går ut på det samme. Philips/Marantz på den tiden var samme konsern,og hadde dermed ganske like produkter i samme prisklasse.

Tandberg TCA 3028 A 2 X 3026 A brokoplet.TD 20 A SE,Denon 2910,Parasound DAC 1600.TCD 3014A.Tuner 3001A.TL Studio Monitor.Denon dp 47 f,med Shure V15VxMR, TCD 4025,Tascam DA 20 DAT. +Tandberg Troll og Klipsch B 3 høyttalere til PCen.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: