- forumet for deg som bruker mer tid på hifi enn på data!

Forsiden - Norsk HifiPedia

Dato/klokkeslett: 18 Jul 2018, 03:49

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 20 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Vil ha innspill fra alle!!
InnleggSkrevet: 06 Jul 2010, 19:42 
Avlogget
Hovedmoderator

Det er kommet opp en diskusjon om hva som skal modereres,altså hva som skal tåles i innleggene.
-Skal vi tolerere usakligheter,selv om trådstarter ikke ønsker det?
-Skal personangrep får stå i fred?
-Skal innleggsforfatter underrettes,og få svare før vi ev,sletter/modererer innlegg uavhengig av hva som står i dem?
-Skal vi bare slette presonangrep og usakligheter så raskt som mulig,uten å underrette innleggsforfatter?
-Og sist,men slett ikke minst: Hvor skal den berømte grensen gå?

Det forumet allerede tolererer; er off topic,innen rimelighetens grenser, i tråder der det ikke er spesifikt ønsket on-topic fra trådstarter.

Håper på mange innspill,så vi alle blir fornøyde!
Mvh Rune :)

Tandberg TCA 3028 A 2 X 3026 A brokoplet.TD 20 A SE,Denon 2910,Parasound DAC 1600.TCD 3014A.Tuner 3001A.TL Studio Monitor.Denon dp 47 f,med Shure V15VxMR, TCD 4025,Tascam DA 20 DAT. +Tandberg Troll og Klipsch B 3 høyttalere til PCen.

Topp

Innleggets emne: Re: Vil ha innspill fra alle!!
InnleggSkrevet: 06 Jul 2010, 20:27 
Avlogget

Vanskelig å svare bastant på.

Er vel mye opp til trådstarter dette, hvis det sporer helt av, og trådstarter ikke får gitt den info eller får den info han/hun ønsker.

Ellers er det noen ertekroker her på forumet vil jeg tro.
For min del tar jeg slikt for det dèt er, men det kan jo sikkert spore helt av.

Personangrep er ikke pent, vi er sikkert alle forskjellige, og har våre preferanser.
At noen da ikke liker det en selv har sansen for, får stå sin prøve.
Men en bør da vise til saklige årsaker for dette.

Har observert en del eldre innlegg der dette har tatt helt av.

Som straff bør innleggsforfatter av ikke ønskede innlegges, ringes opp og vekkes midt på svarte natta i en ukes tid :D

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jul 2010, 23:54 
Mit engasjement i dette tema har utgangspunkt i en post som må ser slik ut etter sensur:
Mulelid skrev:
:td:

Denne posten bestod av en forklaring av hva som var ment i et tidligere innlegg og kommentarer som jeg har forståelse for at moderator fjernet. Det jeg lurer på er:
Hvorfor lot ikke moderator (det saklige) svaret bli stående? Må framstår innlegget som en ren negativ kommentar – og den er ikke skrevet av den som er angitt som forfatter.

Dette leder meg til et punkt som ikke er nevnt i den innlederne posten i denne tråden:
Når moderator forandrer et innlegg mener jeg at det bør fremgå hvem som har forandret innholdet.

Rene personangrep bør fjernes. Jeg forutsetter at å påpeke faktafeil, gi uttrykk for at «jeg» ikke forstår, blir missforstått og lignende ikke i seg selv er personangrep. Her syntes jeg der er passende å informere forfatter i ettertid.

Jeg kommer tilbake til «usakligheter». Vil du nevne noen eksempler på hva du mener kommer under denne betegnelsen – for jeg tror det blir nødvendig å differensiere ...

Topp

InnleggSkrevet: 07 Jul 2010, 02:25 
Avlogget
Brukerens avatar

Har i hele ti år vært bruker og vakt på nå utdøende SMS-Chatline, en sms-chat på NRK Tekst-TV, flyttet over på TVN Tekst-TV ved forrige nyttår. Tør påstå at jeg med så mange år bak meg på den chatten er i stand til å skille rett fra galt. Er fortsatt vakt der inne, til chatten stopper opp av seg selv. Alt fra telefonnummer til pedofile greier og drapstrusler +++ er blitt sendt der inne, fra folk som ikke har særlig til liv. Hva gjør man med sånt? Jo, brukere får fra kun 72 timer karantene til utestengt kort, alt avhengig av grovheten i sendt melding/meldinger.
Man får ikke stoppet meldingen før den blir sendt, så man må ta det der og da eller be om loggsjekk fra hovedvaktene. For å hindre brukerne i å gjøre "dumme ting" er man også nødt til å be dem roe seg ned osv.. Dette for å gi dem sjans til å unngå diverse karantener, som regel og heldigvis ikke mer enn 72 timers pause. På sånne typer chatter er det MYE SVADA og ironi samt mobbing. Dette er ikke til å unngå, men det hadde dessuten vært ekstremt kjedelig der inne om man kun skulle taste om været og sende hverandre klemmer hele døgnet..............

Så, Rune og flere; Jesus lever sikkert, men ikke gidd å leit etter ham!

:)

Topp

InnleggSkrevet: 07 Jul 2010, 07:58 
Avlogget
Hovedmoderator

Til Audiot: Om den :td: du sikter til,er den i Emblatråden,så er den posteringen ikke moderert. Tommelen er postert sammen med rapporteringen av emnet fra en bruker,og står slik det var postet i utgangspunktet.
Og Fred Olav Mulelid: Det er ingen som hindrer deg i å poste dine meninger,men det som vil bli ekstra hardt moderert er i usaklige innspill i tråder der trådstarter spesifikt ber om saklighet.Om trådstarter faktisk gjør det,er det da for mye forlangt å holde seg til temaet?
Jeg skjønner at det sikkert kan diskuteres; hva som er tema,og om noen mener det er relevant å nevne mobiltlf-lyd for å illustrere hva man mener om et produkt fra en anerkjent audio-konstruktør uten å ha hørt det,så kan jeg dessverre ikke hjelpe.Personlig mener jeg det er et forsøk på utdriting av produktet i en tråd der saklighet var bedt om av trådstarter.

Det er tross alt bare en tråd i nyere forumtid det er snakk om her.Alle de andre er mer eller mindre åpne for utglidning,hvis det er så om å gjøre,+ og om henvisninger til motdebattanters intelligens og hensikter uteblir.
Ellers finnes det en off topic tråd,der alle topic kan diskuteres i øst og vest uavhengig av rekkefølge og tema.

Tandberg TCA 3028 A 2 X 3026 A brokoplet.TD 20 A SE,Denon 2910,Parasound DAC 1600.TCD 3014A.Tuner 3001A.TL Studio Monitor.Denon dp 47 f,med Shure V15VxMR, TCD 4025,Tascam DA 20 DAT. +Tandberg Troll og Klipsch B 3 høyttalere til PCen.

Topp

InnleggSkrevet: 07 Jul 2010, 08:08 
Avlogget
Hovedmoderator

Beskjeden om å underrette i tråden om innlegget er endret,eller slettet,vil for ettertiden bli rutine. Det jeg ikke kan love,er å fortelle alt som eventuellt sto i det som ev.ble slettet eller endret,men det vil bli fortalt hvorfor.
Grunnen til at det ble forsøkt å moderere uten å si i fra i tråden,var et forsøk på å holde trådene noenlunde rene for andre ting enn det de var ment for.
Ber ellers om forståelse for at det ikke er underrettet om endringer i hvert enkelt tilfelle i de litt eldre trådene,der mange innlegg er brukerfjernet.Rett og slett for arbeidskrevende!

Topp

InnleggSkrevet: 07 Jul 2010, 12:23 
Rune skrev:
Til Audiot: Om den :td: du sikter til,er den i Emblatråden,så er den posteringen ikke moderert.
Da har jeg vært ute på tinn is, og gått gjennom – billedlig talt. :oops: Beklager!
Finnes det en «sist redigert av:»-funksjon, som på hifisentralen.no? Den kunne i tilfelle synliggjøre moderasjon og hjelpe meg til å unngå flere «turer gjennom isen». :gig:

Topp

InnleggSkrevet: 07 Jul 2010, 12:24 
Avlogget
Brukerens avatar

Hvor mange tusen ganger må du lese et innlegg for å SE HVA SOM STÅR DER, Rune? Jeg har IKKE sammenlignet noe med mobiltlf-lyd!! Hvis dere ikke evner å lese eller tolke bedre får dere heller slutte å lese og heller se Tom & Jerry slik at dere får ting i bilder! Jeg skrev at pre-ampen ikke var stort større enn en mobiltlf. av typen Nokia og andre som ligner E90-typen derfra, og så la jeg til at med tanke på STØRRELSEN kunne man jo bruke en mobiltlf. som pre-amp/avspiller. Dette fordi man kan legge inn Wav-filer der. Mobiltelefonlyd = et ANNET format enn wav!!! Og for å illustrere hvor liten den pre-ampen til Kjell er i fysisk størrelse..

Du har vel nå funnet ut at du som moderator kan bestemme over det meste??
Da kan jeg bare opplyse at det kan du dessverre ikke.. Skulle vi ramle ut av "fokus"/gå off topic, klarer vi helt sikkert å komme oss på bena igjen uten at moderatorer begynner å slette/endre innlegg og tråder hist og pist.. Hadde du ikke begynt å rote så fælt i alle trådene pga diverse sutregutter i voksen alder, ville du vel ha sluppet å lage DENNE tråden der du ønsker innspill fra alle?

Er klar over at jeg ikke burde slettet og endret mine innlegg, men saken er klinkende klar der; JEG er i min fulle rett til å be om at alt fra MEG blir fjernet herfra om jeg skulle ønske å slutte her. Det er MINE innlegg, det er JEG som har postet dem og det er også JEG som da sitter med retten til å kalle det åndsverket MITT. Selv du, Rune, skjønner jo at man ikke kan sitte med innlegg fra en ikke-eksisterende bruker? Siden dere ikke gidder å høre på meg når jeg ber om å få fjernet innlegg, får jeg vel bare fortsette her noen dager, uker, måneder og år til................. Men dere skal få lov til å GI FAEN I Å ROTE MED INNLEGGA MINE!!

Begynn å se hva som står der i stedet, og slutt med å høre på sutregutter i 40 - 50-årsalderen.. Sutregutter = ingen bestemt bruker, men de som griner seg til å få gjort ditt og datt med andres innlegg.. Kjøp dere en utgave av Bibelen og møt opp i kristne miljø om det er så ekkelt her inne.. :roll:

Topp

InnleggSkrevet: 07 Jul 2010, 17:39 
Avlogget
Hovedmoderator

Hadde du opprettholdt en fin tone og en høflig omgangsform,og i tillegg holdt deg til topic,så hadde vi ikke hatt et problem Fred Olav. Det er meget mulig at du hadde de beste hensikter med din postering og at mobilsnakkingen var helt på sin plass,og i så fall ber jeg om unnskyldning.Ingen er feilfri av oss antar jeg.
La oss si det slik da; at om du holder deg til en respektfull omgangsform,(det gjelder forøvrig alle andre også),og holder topic i de trådene det bes om,så skal ikke jeg røre innleggene i det hele tatt.
Likevel må det være klinkende krystallklart at om ikke forumets regler for nettvett og folkeskikk ikke blir overholdt,så blir innleggene rørt,enten man liker det eller ikke.

Topp

InnleggSkrevet: 07 Jul 2010, 17:42 
Avlogget
Hovedmoderator

Kjøp og salg av produkter skal ikke postes i selve forumet

Private meldinger (PM) skal ikke videreformidles eller postes i det åpne forumet uten samtykke fra sender av denne meldingen.

Innlegg som er krenkende eller som på annen måte kan oppfattes som sjikane av brukere eller personer ellers, vil bli slettet eller moderert.

Brukerne må selv stå ansvarlig for innholdet i egen posting.

"Det finnes flere veier til Rom", aksepter derfor at alle ikke kan ha samme mening som deg selv.

Kommersielle aktører er velkomne til å poste dersom deres tilhørighet tydelig kommer fram i innleggene eller i signaturen. Reklame for eget merke, eller merker ellers som aktøren fører, skal ikke frontes i forumet.

Brukere som registrerer seg med ugyldige epostadresser vil bli høflig men bestemt avvist fra forumet. Norsk Hififorum krever at brukerne oppgir en gyldig epostadresse.

Ved brudd på noen eller flere av punktene over vil man i første omgang få en advarsel. Ved gjentatte brudd kan utestengelse bli en reaksjon.

Topp

InnleggSkrevet: 08 Jul 2010, 01:03 
Avlogget
Brukerens avatar

Det er jo helt klart at man finner feil på alle mine innlegg når man først har bestemt seg for å finne BARE feil i mine innlegg. Står man lenge nok og ser etter et tre som ikke er der, vil man jo til slutt se en diger skog? Du har ikke stilt deg selv spørsmålet om denne tråden rett og slett ikke burde være her, Rune? Er du en god moderator, som jeg lett ser du ikke er, burde du vel strengt tatt ikke behøve å spørre oss "vanlige dødelige" om hjelp og innspill? Du har bedt om innspill fra alle, så vær så god. Ta kritikken som en MANN. Kjerringer er det vel nok av i huset ditt fra før? Du er jo samboer.. :)

Topp

InnleggSkrevet: 08 Jul 2010, 07:55 
Avlogget
Hovedmoderator

Tror det er bare sunt at en slik tråd står åpen jeg.Vi ser da tydelig at den kan fungere som den trykkventilen den var tenkt som,og da er jo mye av hensikten oppfyllt og de andre trådene kan spares litt mer.Det er da god demokratisk ånd å spørre folk,om forumet fungerer etter hensikten,er det ikke?
Jeg leter slett ikke etter feil i dine innlegg Fred,snarere tvert i mot!
Forøvrig så tar jeg lett kritikk,skjønner du,det er bare det at jeg også skulle ønske den kom fra litt flere..

Topp

InnleggSkrevet: 08 Jul 2010, 14:11 
Avlogget
Brukerens avatar

(1)Trådstarter må få en viss bestemmelserett i sin tråd, og vi andre må innrette oss litt etter trådstarters ønsker.. Vi alle (også trådstartere) må selvsagt vise litt "takhøyde" da dette er viktig for at dette skal være et levende forum..
(2)Nei, personangrep skal ikke forekomme i det hele tatt.. ta problemer man har med hverandre på pm eller prøv (kanskje HELST) å bare telle til 10 og svelge en evt kamel.. dette er bare en hobby, ikke VM i å "ha rett" :)
(3)hvis mulig?
(4)hvis det er grove overtramp er det sikkert best.
(5)La oss ha en "fleksibel" grense.. men samtidig oppfordre alle til å ha litt respekt for hverandre slik at vi (om mulig) unngår trøbbel :) provokasjoner kan være gøy i noen tilfeller, (liker å provosere folk litt selv noen ganger for å se hvordan de reagerer) men det er enormt usjarmerende når det blir for mye av det.. og det er da folk "tilter" (med god grunn, for det ER veldig irri) :)

PerS

Rune skrev:
et er kommet opp en diskusjon om hva som skal modereres,altså hva som skal tåles i innleggene.
(1)-Skal vi tolerere usakligheter,selv om trådstarter ikke ønsker det?
(2)-Skal personangrep får stå i fred?
(3)-Skal innleggsforfatter underrettes,og få svare før vi ev,sletter/modererer innlegg uavhengig av hva som står i dem?
(4)-Skal vi bare slette presonangrep og usakligheter så raskt som mulig,uten å underrette innleggsforfatter?
(5)-Og sist,men slett ikke minst: Hvor skal den berømte grensen gå?

Det forumet allerede tolererer; er off topic,innen rimelighetens grenser, i tråder der det ikke er spesifikt ønsket on-topic fra trådstarter.

Håper på mange innspill,så vi alle blir fornøyde!

#1: TDL Monitor, Denon PMA-2000r, Beresford Caiman DAC, Squeezebox Duet, Denon DCD-1450, NAD 6300M
#2: Snell J/III, Marantz Model 2225, Kenwood DP-7030
#3: Yamaha surremegrundt, snell HT, Energy ES12, htpc pluss diverse dill

Topp

InnleggSkrevet: 08 Jul 2010, 14:34 
Avlogget
Brukerens avatar

Enig med PStraums.. Tåler man ikke at hunden gjør får man heller anskaffe katt.. Sånne pusegreier med notorisk trådfølging blir kjedelig..............................

Topp

InnleggSkrevet: 08 Jul 2010, 15:27 
Avlogget

Klart en må modere bort personangrep og spydigheter. Skjønner ikke hva det er nå igjen. :shock: Vi må vel klare og ha det litt hygglig her på forumet.

Mulla du får gire ned mersa litt,det er ikke alle som liker den farten du kjører i. :puh:

God sommer til dere alle og så tar vi et nytt tak i dette forumet utover høsten. :cheers:

Mvh Roar

Topp

InnleggSkrevet: 08 Jul 2010, 16:08 
Avlogget
Brukerens avatar

Girer bare ned når jeg skal forbi.. Hehe.. Har dere problemer med at jeg er her, bare ha problemer med det. Skal jeg liksom til å sutre over alt det dere kommer med av tøv? Nope.. Gidder ikke.. :)

Topp

InnleggSkrevet: 08 Jul 2010, 16:18 
Avlogget

Mulelid skrev:
Girer bare ned når jeg skal forbi.. Hehe.. Har dere problemer med at jeg er her, bare ha problemer med det. Skal jeg liksom til å sutre over alt det dere kommer med av tøv? Nope.. Gidder ikke.. :)

:D

Vil alltid være noen som ikke liker farten vi kjører med vet du. :D

Ta det nå litt med ro og det gjelder ikke bare deg. Vi trenger deg her og du er et friskt pust. :clap:

Har sansen for deg jeg da.
:cheers:

Mvh Roar

Topp

InnleggSkrevet: 08 Jul 2010, 18:04 
Avlogget
Brukerens avatar

Takk Roar.. Liker deg også.. Hehe.. :cheers:

Topp

InnleggSkrevet: 12 Jul 2010, 11:52 
Avlogget
Brukerens avatar

-Skal vi tolerere usakligheter,selv om trådstarter ikke ønsker det?
Bør helst ikke forekomme. Det ødelegger en ellers bra tråd.

-Skal personangrep får stå i fred?
Kan godt modereres/fjernes.

-Skal innleggsforfatter underrettes,og få svare før vi ev,sletter/modererer innlegg uavhengig av hva som står i dem?
Han bør kunne få svare for seg, før det modereres/slettes.

-Skal vi bare slette presonangrep og usakligheter så raskt som mulig,uten å underrette innleggsforfatter?
Se svar på spørsmål 3.

-Og sist,men slett ikke minst: Hvor skal den berømte grensen gå?
Litt vanskelig å si, men litt takhøyde må det være. Ellers blir det for byråkratisk og stivbeint her inne som det er på et annet forum jeg er på. Meeeen.... oppfører brukerene her inne seg som voksne folk (også moderatorene) så skal det ikke være noe problem.

Topp

InnleggSkrevet: 18 Jul 2010, 11:49 
Avlogget
Forumadministrator
Brukerens avatar

Skal forumet være noenlunde seriøst og bli oppfattet som sådan, så må det nok moderering til, og da blir det til tider nødvendig å ta hardt i. Dessverre er det noen som ikke ser sin begrensning, og lager mye støy i trådene, på den måten at de må skrive i nesten absolutt alle tråder, enten de vet noe om emnet eller ikke. Slik oppførsel anser jeg som uønsket i Norsk Hififorum. Hvis man har noe å bidra med i form av kunnskap om emnet, eller man har konkrete spørsmål om emnet, så er det helt greit å skrive, men å komme med flåsete kommentarer i tide og utide er unødvendig. Ikke slik å forstå at man helt og holdent skal unngå litt humor i trådene, og man kan gjerne fleipe litt, men da må man også være voksen nok til å ta slik fleip selv. At man sporer litt av er greit, men ikke la trådene spore helt av i tåpelige diskusjoner på siden av emnet.
Og så har vi (for medlemmer) en egen Off Topic kategori, hvor man kan diskutere hva fanden man vil, bare man holder seg innenfor forumreglene. Det betyr at man ikke der heller har lov til å skrive innlegg som går på person, m.a.o. personkategorisering av et annet forummedlem.
Jeg foretrekker nok et forum med færre og mer interessante tråder, enn et som er fullt av innlegg som ikke forteller noen ting om emnet det gjelder. Ikke alle emner interesserer alle like mye, og noen blir temmelig sære, men det får vi heller leve med.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 20 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: