- forumet for deg som bruker mer tid på hifi enn på data!

Forsiden - Norsk HifiPedia

Dato/klokkeslett: 21 Jun 2018, 05:26

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Tetra Sans PS phonoforsterker
InnleggSkrevet: 20 Feb 2014, 16:53 
Avlogget
Hovedmoderator
Brukerens avatar

Etter å ha opplevd noe støy fra min nåværende EAR 834P (annen tråd ), har jeg kommet til at jeg jo kan bygge meg en ny en :)

Har leita meg fram til Tetra Sans PS herfra: http://glass-ware.stores.yahoo.net/tetrasansps.html
Prisen er ikke veldig høy, for Tetra og PS blir det ca 1900 kroner eks frakt. I tillegg må jeg ha en transformator
Vedlegg:
Tetra Sans PS.gif
Tetra Sans PS.gif [ 88.78 KIB | Vist 7087 ganger ]

Røra jeg tentke å bruke er 2x 6DJ8 og 2x 12AT7, men jeg er usiker - det er mange valg. Forsterkeren trenger en strømforsyning, og samme sted tilbyr mange forskjellige og jeg er usikker på hvilken jeg bør velge.
Jeg har lest meg til at at PS-1 (http://glass-ware.stores.yahoo.net/ps1kit.html) kan være passende, men jeg er usikker om dette er den beste.

De skriver følgende:
Sitat:
The Tetra Sans PS phono stage PCB requires an external power supply for its heater and B+ voltages. The heater power supply should deliver 12.6Vdc (or 12Vdc), as the 6V and 12V tubes can be used with this voltage; 6V tubes, such as the 6DJ8 and 6N1P, can have their heaters placed in series. In contrast, 12V tubes, such as the 12AX7, cannot be used with a 6.3Vdc power supply.

The high voltage power supply voltage depends on the tubes used. In general, 200Vdc to 340Vdc is needed.

I tillegg trenger jeg en transformator. Dette skriver de på PS-1 siden:
Sitat:
Kit does not include a power transformer, but works with transformers between 120Vac to 260Vac(or 200Vct to 550Vct), with 6.3V or 12.6V windings. The PS-1 can deliver up to 50mA of high voltage and is the prefect choice for a line stage amplifier or a phono preamp.

Transformatoren må jeg finne på egenhånd og jeg lurer på om noen av dere veit om et sted jeg kan skaffe meg en kvalitetstransformator.

Har noen av dere noen innspill? :hats_off:

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet