- forumet for deg som bruker mer tid på hifi enn på data!

Forsiden - Norsk HifiPedia

Dato/klokkeslett: 23 Jun 2018, 08:50

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Ferguson 3482
InnleggSkrevet: 10 Okt 2015, 20:52 
Avlogget

Hei dere :hats_off:

Jeg sitter på en Ferguson forsterker 3482 (Thorn Emi) som jeg brukte for 25 år siden med glede. Hvor står slikt utstyr i dag seint i 2015 når det gjelder interesse for å ha noe sånn? Har også et par av de gamle glødende øye båndspillerene og tilogmed et stort bordkabinett (radioforsterker) med original platespiller. Er det noen vits egentlig å ta vare på disse lenger siden markedet for disse er falt helt sammen? Bedre å dumpe de bokstavelig talt og prøve seg på noe mer moderne vintage såogsi? Det må vel være en god del som sitter på slike besteforeldre-generasjonsutstyr av forsterkere etc. hvor samboeren el. lignende har skumle planer om hvordan de skal få de ut av huset :mrgreen:

Mvh
TromsøTorstein :ugeek:

Vedlegg:
3492.jpg
3492.jpg [ 41.68 KIB | Vist 4768 ganger ]

Topp

Innleggets emne: Re: Ferguson 3482
InnleggSkrevet: 10 Okt 2015, 21:12 
Avlogget

Hei TromsøTorstein

Kan vel bare bekrefte din mistanke om samboere og deres skumle hensikter mht hvordan bli kvitt disse greiene.
Hos meg er det til tider høyt press på ballfører når det gjelder å få ut sakene.
De tar jo gjerne litt plass ikke bare i kriker og kroker, men også på boder og loft.

En del av disse store kabinettene har jo et design som kommer tilbake, Se bare på møblene som selges i dag.
Min erfarin er at disse er mere akseptert på hytta enn i et moderne hjem.

Topp

InnleggSkrevet: 11 Okt 2015, 08:27 
Avlogget
Brukerens avatar

Interessen for vintage hifi blir vel bare større og større, spesielt i Japan har de gått helt bananas...
I Norge har interessen for Tandberg og Radionette vokst veldig det siste året. Det har alltid vært samlere der ute, men virker som "alle" skal samle på Tandberg nå. Interessen for andre merker er det jo også.

Topp

InnleggSkrevet: 11 Okt 2015, 12:54 
Avlogget

Hei John.

Er litt usikker, ser en masse av tilogmed eldre utstyr enn mitt som ikke engang blir solgt selv for null og niks på Finn.no og når jeg ser på 2013 auksjonen fra Norsk Radio Historisk Forening er det jo en utpreget mengde av eldre herremenn med hatt i salen..! :gig:

http://nrhf.no/foto/Bilder%20auksjon-loppe/Video%20auksjon%202013-3/videoauk20133.php?kate=1

At de liker sånt i Japan :bike: halve verden rundt hjelper vel ikke oss som sitter her på berget så mye da.

Nærmer seg remiks.no tror jeg... :(

Mvh TromsøTorstein

Topp

InnleggSkrevet: 11 Okt 2015, 19:06 
Avlogget
Brukerens avatar

Haha, ja det er mange eldre i "miljøet". Jeg som er født, i Tromsø ;) , på begynnelsen av 70-tallet er jo bare unggutten blandt de andre her.
At det er mye usolgt på finn, går vel mest i at folk tror de sitter på gull og forlanger for mye vanlige receiver som så vidt virker.
Jeg har så vidt begynt å dokumenter salgspriser for Tandbergprodukter, som du kan se under forumkategorien 'Verdivurderinger'.
Kommer vel også til å følge litt med på priser på Sansui og Pioneer.

Men sleng gjerne opp flere bilder av Ferguson'en din :)

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: