- forumet for deg som bruker mer tid på hifi enn på data!

Forsiden - Norsk HifiPedia

Dato/klokkeslett: 23 Jun 2018, 08:59

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Hjemmebygget TR 2075
InnleggSkrevet: 19 Mar 2015, 10:34 
Avlogget

Jeg har en hjemmebygget TR2075 (vet ikke om det er original eller MkII) stående på loftet jeg tenkte jeg skulle børste støv av etter altfor mange år i glemselen. Forsterkeren ble bygget i 1981 som et prosjekt gjennom yrkesskolen, ser av kvitteringen at jeg betalte den nette sum av kr. 2000 den gang.
Jeg hadde flere år en fantastisk glede av Tandbergen, men mot slutten begynte den å skrante litt og spesielt lyden ble et problem. Ved påslag fungerte den rett og slett ikke, veldig lav lyd, helt til jeg vred febrilsk på volumknappen og plutselig var lyden der som den skulle.

Er det noen her inne som kan hjelpe med hva denne feilen kan være?

På forhånd takk

Topp

Innleggets emne: Re: Hjemmebygget TR 2075
InnleggSkrevet: 22 Mar 2015, 22:29 
Avlogget
Hovedmoderator

Etter beskrivelsen din og dømme, så kan det høres ut som om det er påslagssikringen som ikke har full kontakt. Den pleier å sitte ca midt på hovedprintet et sted,gjerne under en gjennomsiktig plastkappe. Inni der pleier det å være to raster med (muligens) kobber-kontaktplater. Når du skrur forsterkeren på, så venter disse litt, før de smeller sammen og lager kontakt for strømmen ut i høyttalerne. Disse platene har det med å irre i noen tilfeller. De er ganske lette å rengjøre,enten med sprit,eller om det må hardere lut til, fiiint slipepapir. I alle fall skader det ikke å gjøre et forsøk!
Mvh Rune :)

Tandberg TCA 3028 A 2 X 3026 A brokoplet.TD 20 A SE,Denon 2910,Parasound DAC 1600.TCD 3014A.Tuner 3001A.TL Studio Monitor.Denon dp 47 f,med Shure V15VxMR, TCD 4025,Tascam DA 20 DAT. +Tandberg Troll og Klipsch B 3 høyttalere til PCen.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: